Zomer slank uitleg

Slank vóór de Zomer

Ik ben zelf niet van nooit-meer-snoepen en ook niet van ontzettend veel sporten. Een aantal weken geleden heb ik een goede start gemaakt met de c9. Nu ga ik het doorpakken natuurlijk. Wat puntjes op de ‘i ‘ zetten. Hoe? Dat kun je hier lezen :

Dit zijn hieronder kort de doelen:

  • geen toegevoegde suikers

We eten tegenwoordig massaal veel te veel suiker, en we weten ondertussen allemaal wel (toch!?) dat dit niet gezond is. Suiker, koolhydraten, zijn zeker nodig voor een gezond lijf, maar extra suikers eten door middel van snoep, chocola en taart gaan we tijdens dit #zomerslankprogramma niet doen.

  • geen alcohol

Even geen alcohol tijdens de challenge. Een glas wijn bij het eten. Een biertje op het terras. Je drinkt gemakkelijk een glas alcohol en eigenlijk voegt het niks toe. Twee weken dus geen alcohol.

  • geen koffie drinken

Teveel koffie is niet goed daarom tijdens dit programma, voor sommige een flinke uitdaging even helemaal geen koffie.

  • meer groenten eten

En dan bedoel ik dus veel meer dan 200 gram per dag. De uitdaging gaat zijn om aan elke maaltijd groenten toe te voegen, zodat ik op minstens 400 gram per dag uitkom.

  • meer bewegen

Mijn doel is om een uur per dag te bewegen. Er zullen mensen zijn die zeggen dat haal je toch makkelijk? Nou ik niet altijd. Mijn fiets staat iets te vaak in de schuur en ook sla ik mijn zumbalessen over. Tijd voor verandering. Ik wil elke dag op de fiets naar school gaan. 1 tot 2 keer per week naar de zumba gaan en mijn oefeningen thuis weer oppakken. Daarnaast doe ik onder professionele begeleiding 2 x per week krachttraining. Doe je mee?

  • voldoende drinken

Mijn doel is om minstens 1,5 liter water per dag te drinken. Deze weken zullen er nog tips voorbij komen om meer water te drinken.

Heb jij zin om mee te doen? Hou dan mijn website, blogs en social media kanalen in de gaten.

 Hoe bereid ik me voor op dit #slankprogramma?

Het doel van het #slankprogramma is bewustwording. Bewust eten en kiezen voor gezonde alternatieven. En nu? Print het gratis Recepten & Tips boekje. Gebruik de recepten van mijn website en Facebook om een weekmenu samen te stellen. Voor advies op maat zie ik je graag in mijn praktijk.

Wil jij een SUPER- START maken?  Informeer via (App)  0610781442

Planning en voorbereiding

Planning en voorbereiding is het succes voor een gezonde levensstijl en dit programma.

Ik vind het zelf altijd erg fijn om vooraf te bedenken wat ik heel de week eet en maak altijd een weekplanning en doe daarna mijn boodschappen. Zo weet ik elke avond wat ik eet en weet ik zeker dat ik een goede maaltijd op tafel zet. Het voorkomt stress en een vluchtig bezoek aan de supermarkt waarbij je verleidt word tot de aankoop van allerlei “rommel”.

Het kan je ook zeker helpen om je eten voor te bereiden. Kook tijdens het avondeten grotere porties zodat je het de volgende dag kan eten als lunch. Bak op zondag een kwarkbrood of havermoutmuffins zodat je heel de week een gezond tussendoortje hebt. Ook kun je heel gemakkelijk plakjes cake of de muffins invriezen. Kook aan het begin van de week een aantal eieren zodat die alvast klaar hebt staan in de koelkast. Stop een bakje met ongezouten nootjes en een appel in je tas zodat je altijd een tussendoortje bij je hebt. Wees creatief en bedenk welke voorbereiding het beste voor jou werkt.

Wat je ook alvast kunt doen, is je aanmelden voor de Facebook groep. (aan mij vragen om je toe te voegen ) In deze groep lees je trouwens ook de oudere berichten van het vorige #slankprogramma.  Doe je ook mee?   Voor meer informatie kun je terecht bij Femke : tel. / WhatsApp 0610781442