Vocht vasthouden met warm weer

4 tips om vocht vasthouden bij warm weer te verhelpen!

1. Drink meer water!
Meer water drinken terwijl je vocht vasthoudt klinkt tegenstrijdig, maar dat is het dus niet. Voldoende water drinken op warme dagen zorgt er namelijk echt voor dat je minder snel vocht vast houdt. Wanneer je te weinig drinkt en er dus een tekort aan vocht dreigt te ontstaan, gaat je lichaam vocht vasthouden. Een soort spaarstand dus. En ondanks dat dat witte wijntje of verfrissende biertje erg lekker is op warme dagen, kun je deze beter laten staan. Net als koffie onttrekt alcohol juist vocht aan je lichaam. Wil je toch een drankje drinken? Drink dan extra water. Je kunt water aanlengen met JOOST , Pomesteen Power of met Aloe Berry Nectar.

2. Minder zout is best een goed idee!
Zout staat erom bekend vocht vast te houden.
 Breng je maaltijd op smaak met (verse) kruiden in plaats van zout.
 Vermijd kant-en-klare producten zoals chips, koekjes en sauzen.
 Vermijd bewerkte voedingsmiddelen zoals vleeswaren.
 Ga voor homemade! Zo weet je precies hoeveel zout je toevoegt.

3. Beweeg meer!
Blijf niet puffend achter je bureau zitten (I know: in de buurt van de ventilator), maar kom in beweging. Volg een online yogalesje, ga een rondje fietsen, maak een wandelingetje met de hond van de buurvrouw (of met de buurvrouw zelf) of ga een rondje hardlopen in de vroege ochtend! Beweging zorgt voor een betere doorbloeding en vochtafdrijving.
4. Eet vochtafdrijvend voeding!
Wanneer je vocht vasthoudt tijdens tropische zomerdagen kun je ook eens denken aan voedingsmiddelen die een vochtafdrijvend effect hebben. Drink een bekertje Aloë GEL, Aloë Herbal tea, maak een smoothie van ananas en zet asperges op het menu. Maar ook bleekselderij, komkommer, peterselie, berkenblad en jeneverbessen hebben van nature vochtafdrijvende eigenschappen.