TIPS VOOR EEN HEERLIJKE ZOMER

Heb jij de afgelopen dagen ook zo genoten van het prachtige weer? De warmte, de zon op je huid…

Trok je dit weekend een broek aan uit je kast die wat aan de strakke kant was?? Daar kun je makkelijk wat aan doen. In onze salon voor huidverbetering en gewichtsbeheersing kunnen we jou aan de juiste afslankmethode koppelen waardoor jij weer in je favoriete zomerbroek past!

Ben jij er al helemaal klaar voor wanneer de zomer écht begint?

Wil je van de zon genieten en een lekker bruin kleurtje? Zorg dan dat je regelmatig je gezicht en de rest van je lichaam goed scrubt. In de salon bij Beauty by Femke hebben we voor iedere huid het juiste product om thuis te gebruiken , maar ook om je eens heerlijk te laten verwennen in de salon.

Een aantal ZON – TIPS

  1. Gebruik in de zomer (en het voor-en najaar) een dagcrème met een beschermingsfactor. Je hebt dan verzorging en bescherming in één.
  2. Smeer je huid een half uur voordat je de zon in gaat in met een anti-zonnebrandcrème. Herhaal dit elke twee uur. Ook tijdens het fietsen, wandelen, varen is je huid blootgesteld aan de zon. Ook dan insmeren!
  3. Voorkom verbranding van de huid en overmatige blootstelling aan de zon. Toch iets té lang in de zon geweest? Spray je huid met FIRST, heerlijk kalmerend en verzorgend.
  4. Gebruik na een zonnige dag een aftersun crème om je huid te verzorgen. Een fijn product is de GELLY, het verkoelt, verzorgt en kalmeert de huid. Ook bij nare insectenbeten of valpartijen.
  5. Gebruik ’s avonds en nachtcrème welke de huid hydrateert. Gebruik af en toe een (lichaams)peeling om de huid egaler bruin te laten worden. Geef je gezicht een scrub of peeling die past bij jouw huidtype. Voor je lichaam kun je een wat grovere scrub gebruiken. De scrub verwijdert de dode huidcellen en de verzorgende crème verzorgt en hydrateert de huid. Het resultaat is een zijdezacht huidje!
  6. Acne verbetert vaak in de zomer door de zon. De huid droogt wat uit door de zon, wat goed is tegen puistjes. De zon verdikt de huid echter ook, waardoor na de zomer weer een verergering van acne kan geven. Houdt hier rekening mee.
  7. Gebruik een verkoelende waterspray of plantenspuit om je huid op een zomerse dag  af te koelen. De FIRST is hier echter ook ideaal voor!
  8. Drink voldoende water. Lekker met wat schijfjes limoen en komkommer!

RIMPELS…

Door de zon maak je meer vrije radicalen aan. Vrije radicalen zorgen voor snellere huidveroudering doordat ze het bindweefsel minder soepel maken. Denk aan een slappe huid en rimpels. Anti-oxidanten zorgen ervoor dat vrije radicalen geneutraliseerd worden. Daarom is het zo belangrijk voor een gezonde huid om anti-oxidanten te eten en te smeren. Voorbeelden van bronnen van antioxidanten zijn vitamine A, C en E. Ze komen veel voor in verse groenten, fruit, noten en zaden. Ook kruiden kunnen antioxidanten bevatten, zoals kurkuma.

Vitamine D en bescherming

De zon geeft je lichaam vitamine D. Daar word je vrolijk van en je hebt het nodig voor sterke botten. Verder beschermt vitamine D tegen verschillende ziekten. Een erg belangrijke vitamine dus! Maar vitamine D krijg je niet alleen van de zon. Ook roomboter en vette vis bevatten vitamine D..
De zon is de grootste veroorzaker van rimpels, maar dat is niet de belangrijkste reden dat je op moet passen met de zon. Naar maar waar: één op de drie mensen met kanker heeft huidkanker. Dus bescherming tegen de zon is een must. Tijdens je kinderjaren is verbranding een vergrotende factor op een melanoom, dus zorg dat ook je kinderen goed ingesmeerd zijn en blijven. Gebruik op een zonnige vakantie SPF 30 of meer. En heel belangrijk: herhaal het insmeren want ook al is een zonnebrand waterafstotend, het zal toch door zee, zwembad en zweten verminderen. Maar zoek ook regelmatig de schaduw op en draag een hoedje. Zeker tussen 11:00 en 15:00 uur is dat belangrijk. Onder de parasol is het ook fijn en minder heet dan in de felle zon.